Насіння одного з плодів райського саду Корану

حبه مى گويد

من شاخ درختم پر از ميوۀ توحيد يك شبنمم از يم پر از لؤلؤ تمجيد

Насіння каже:

«Я – гілка дерева, навантаженого плодами єдинобожжя; я – крапля моря, повного перлин звеличення»

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله على دين الاسلام و كمال الايمان والصلاة والسلام على محمد الذى هو مركز دائرة الاسلام و منبع انوار الايمان وعلى اله و صحبه اجمعين ما دام الملوان وما دار القمران

«В ім’я Аллага, Милостивого, Милосердного»

«Хвала Аллагу за релігію Іслам і за досконалу віру! Благословення і мир Мухаммаду – центру Ісламу і джерела світлих істин віри, а також всім його рідним і сподвижникам, поки є ніч і день, сонце і місяць! »

Знай, мій дорогий брате! Якщо на цей великий світ, видимий тобою, дивитися як на велику книгу, то світло Мухаммада (мир йому і благо) буде чорнилом пера Автора цієї книги; якщо уявити, що цей великий світ – якесь дерево, то світло Мухаммада (мир йому і благо) буде його насінням і плодом; якщо уявити світ величезною живою істотою, то цей світ буде його душею; якщо уявити такою собі великою людиною, то цей світ буде його розумом; якщо прийняти за прекрасний, пишний райський сад, то світло Мухаммада (мир йому і благо) буде його солов’єм; якщо ж вважати його грандіозним палацом, що містить твори мистецтва і прекрасні прояви краси грандіозного царства одвічного Султана, то світло Мухаммада (мир йому і благо) буде його доглядачем і глашатаєм. Він запрошує всіх людей і описує всі, що знаходяться в цьому палаці дивовижні, незвичайні твори і чудеса. Привабливим, приголомшливим чином закликає народ повірити в Творця і Господаря цього палацу.

Знай, мій дорогий брате! Плодом древа світобудови є людина. Відомо, що плід, будучи найдосконалішою і найбільш віддаленою від кореня частиною, укладає в собі властивості та гідності всіх інших частин. А також, насінням створення світу, що знаходяться на положенні його мети, знову є людина. Потім людина, що є плодом цього дерева, буде обраною насінням древа Ісламу. Значить, це насіння є і засновником ісламського світу, і його основою, і його сонцем.

Ядром же цього насіння є серце. Під впливом потреб серця, воно володіє численними зв’язками з видами [створінь] світу і з його частинами. Воно має потребу у всіх Прекрасних Іменах Аллага. У цього серця є незліченні, розміром з цілий світ, сподівання і вороги, і тільки з Абсолютно Багатим і Справжнім Хранителем воно здатне знайти спокій і задоволення. Також, це серце має властивість, за допомогою якого воно, подібно якійсь карті або змісту, уособлює собою весь світ. У свій центр, вглиб себе вона не приймає нічого і нікого, окрім Бога Одного і Єдиного. Воно не погоджується ні на що інше, крім вічного існування.

Якщо серце людини, є його насінням, під покровом поклоніння і щирості буде полите водою Ісламу і пробудиться з вірою, то за допомогою веління, що прийшло зі світлого, духовного світу наказів, воно розквітне немов світле дерево і стане духом її (людини) матеріального світу. Якщо ж це насіння – серце – не отримає такого виховання, то, залишившись сухим, має горіти у вогні, доки не перетвориться у світло.

А також, у цього насіння-серця є безліч слуг, і якщо вони, завдяки життю серця, оживуть і будуть розвиватися, то величезний Всесвіт буде для них місцем екскурсій та подорожей. Навіть такий служитель серця, як найслабша і незначна уява, здатна провести свого господаря, укладеного у в’язниці, через весь світ, подарувавши йому полегшення. Також воно здатне схилити прямо під Чорним Каменем Кааби голову людини, що здійснює намаз на сході, і довірити їй шахаду на збереження цього Чорного Каменя (Хаджар уль-Асвад).

Оскільки людський рід є плодом Всесвіту, то подібно до того, як в результаті молотьби зерна відокремлюються від колосків і поміщаються в зерносховище, площа Судного дня це також якась молотьба: вона чекає синів Адама, що є колоссям і плодами Всесвіту.

Знай, мій дорогий брате! У цьому видимому загальному світі у кожної людини є свій приватний світ. Ці приватні світи такі ж, як і світ загальний, з тією лише різницею, що центром в усьому світі є сонце, а центром приватного – особистість. Ключі від приватних світів, перебуваючи у своїх володарів, пов’язані з їх тонкими духовними почуттями. Чистота цих приватних світів, а також їх краса або потворність, світло або темрява залежать від їх центрів особистостей. Так, подібно до того, як рух, зміна та інші стани відображення в дзеркалі якогось саду залежать від дзеркала і підпорядковані йому, так само і світ кожної особистості залежить від неї самої. Це те саме що тіні і відображення.

Виходячи з цього, дивлячись на малі розміри свого тіла, не думай, що гріхи його так само малі, адже крихта черствості серця затьмарить собою всі зірки твого особистого світу.

Знай, мій дорогий брате! Уже тридцять років я борюся з двома ідолами. Один з них – в людині, інший – у [зовнішньому] світі. Перший – це его («Я»), а другий – природа.

Першого ідола я побачив в образі дзеркала, що не має власного сенсу, а лише відображає і виявляє Аллага. Однак ті, хто надають важливість безпосередньо цьому ідолу, стають подібними Фараону і Німроду.

Другий же ідол постав переді мною у вигляді якоїсь Божественної творчості, у вигляді якихось візерунків мистецтва Милостивого Творця. Однак, якщо дивитися безтурботним поглядом, то воно видається природою і стає божеством для матеріалістів. Разом з тим, річ, яка приймається за природу, є Божественною творчістю. Так вознесеться хвала і слава Аллагу, за допомогою благодатного світла Корану, як бій завершився смертю цих двох ідолів, руйнуванням цих чурбанів.

Так, як роз’яснено і доведено в моїх працях «Пункт», «Крапля», «Частка», «Пахощі», «Сім’я» і «Краплинка», уявна завіса природи розірвалася, і з неї, немов сонце, зійшли природний шаріат Аллага і свідома творчість Милостивого Творця. А також, в «Его» («Я»), що вказує на фараонство, явно проявилося «хуве» («Він»), звернене до Великого Творця.

Знай, мій дорогий брате! У цьому світі є багато з того, що відноситься до тебе, але про суть і про підсумок чого ти не відаєш.

Однією з таких речей є тіло. Так, якщо твоє тіло, будучи молодим, схоже на прекрасну, ніжну і витончену квітку троянди, то в старості воно схоже на суху і зів’ялу зимову квітку.

Ще однією з таких речей є нафс. Його кінець – смерть і зникнення.

А також людяність, яка коливається між зникненням і продовженням тривання. Для її збереження необхідно поминати Вічно Існуючого (робити зікр).

А також, життя. Воно обмежене, і неможливо зробити крок ні вперед, ні назад. Тому, не переживай і не сумуй. Чи не звалюй на себе непосильний тягар нескінченних прагнень і бажань!

А також існування, яке, по суті, тобі не належить. Його господарем є Господар всіх володінь. Він щедріший до твого існування. Тому, коли ти втручаєшся в це існування, виходячи за межі наказів істинного Господаря, ти завдаєш шкоди (подібно жадібності, що породжує безнадію).

А також, біди і нещастя. Вони нетривалі. Якщо думати про їх зникнення, то на думку спадає їх протилежність, яка приносить насолоду.

А також те, що ти тут являєшся гостем і направишся звідси в інше місце. Той, хто є гостем, не пов’язує своє серце з тим, що не зможе забрати з собою. Так само, як ти покинеш це приміщення, ти покинеш і це місто. І подібно до цього, покинеш і цей тлінний світ. Тому, постарайся покинути його, будучи поважним. Присвяти своє існування Тому, Хто його створив, і натомість одержиш велику плату. Інакше ж, воно або зникне даремно, або, будучи Його надбанням, знову повернеться до Нього. Якщо повіриш у своє існування, то впадеш в небуття, так як існування може мати місце лише зі зреченням від нього. Крім того, якщо ти думаєш надати цінність свому існуванню, то в твоїх руках може бути лише одна його точка. Все твоє існування, разом з його чотирма сторонами, зануриться в пітьму небуття. Якщо ж ти викинеш з рук і цю його точку, то отримаєш світло існування в повному сенсі.

А також, мирські насолоди. Вони залежать від зумовленого спадку. Прагнення до них призводить до занепокоєння і страждань. Оскільки їх зникнення стрімко, то керуючий розум не додасть їм ціни і не впустить у своє серце.

Яким би не був результат твого світу, найкращим є відмова від насолод, тому як твій підсумок – або щастя, можливе лише за допомогою зречення від тлінних насолод, або нещастя. Хіба може насолоджуватися прикрасами своєї шибениці людина, яка готується до смерті і страти?! Тому, хто свою невіру вважає, що підсумком світу є абсолютне небуття, також краще відмовитися від насолод. Це так, тому що в результаті зникнення кожної з тих насолод, він щохвилини відчуває муки і страждання абсолютного небуття. Такі насолоди не можуть взяти гору над цими стражданнями.

Знай, мій дорогий брате! Що вийшовши за межі пасовища баран, в якого потрапляє камінь, кинутий пастухом для того, щоб повернути стадо, мовою свого стану кажучи «Ми підвладні пастуху. Він більше нас піклується про нашу користь. Раз він незадоволений, то повернемося», повертається разом зі стадом.

О, нафс! Ти більше не бунтівний і більше не заблудший, як цей баран. Коли в тебе потрапляє камінь нещастя, кинутий приреченням, скажи انا لله و انا اليه راجعون «Ми належимо Аллагу і до Нього чекаємо повернення», і повернися до Того, до Кого чекаєш повернення, прийди до віри і не засмучуйся. Він піклується про тебе більше тебе самого.

Знай, мій дорогий брате! Те, що серце створено не для того, щоб навмисно займатися мирськими справами, можливо пояснити наступним чином: ми бачимо, що до чого б не доторкнулося серце, воно прив’язується до цього всіма силами і з особливою ретельністю укладає в свої обійми. Воно бажає вічної прихильності і в повному сенсі розчиняється в цьому. У першу чергу, воно прагне до самого великого і вічного. Тим часом, будь-яка мирська річ, в порівнянні з бажаннями і прагненнями серця, незначна. Отже, серце – це вікно, що відкрите у вічність, і воно не задовольниться тлінним світом.

Знай, мій дорогий брате! Коран був посланий з небес, і разом з ним була послана небесна скатертина. Ця скатертина сповнена різних страв, розставлених згідно апетиту і потребам різних верств людства. У першу чергу, ця скатертина встелена стравами, призначеними для простолюду. Наприклад, благородний аят

ان السموات والارض كانتا رتقا ففتقناهما

«Невже не бачать невіруючі, що небеса й земля були єдиним цілим, а Ми роз’єднали їх, і що Ми створили все живе з води? Невже вони не увірують?»

(Коран 21:30)

викладає цього першого шару людства наступний сенс: «Небеса були ясними, безхмарними і не здатними проливати дощ, а земля була висохлою і невідповідною для вирощування рослин. Потім Ми розірвали їх. З небес починається сходити вода, а з землі – рослини». 

Адже харчування, що зберігає продукти рослинного життя, може народитися тільки від «одруження» неба і землі.

За цим зверненим до простолюду смисловим рівнем в вищезгаданому аяті є рівень, який вказує на відділення планет і сонця від тістоподібної матерії, створеної зі світла Мухаммада (мир йому і благо). Вказівка цього рівня підкріплюється доказом шляхетного хадісу:

اول ما خلق الله نورى

«Перш за все Аллаг створив мій світ»

Другий приклад:

افعيينا بالخلق الاول بل هم فى لبس من خلق جديد

«Хіба втомилися Ми від першого створення? Але ж вони перебувають у сумнівах щодо творення нового!» (Коран 50:15)

Звернений до простолюду смисловий рівень цього благородного аяту такий: «Вони, бачили і підтверджують своє дивовижне створення, і не сумніваються в більш легкому повторному створенні». За цим рівнем є великий доказ, що висвітлює надзвичайну легкість воскресіння з мертвих.

Про пустоголових, які заперечують Воскресіння! Скільки разів за своє життя ти змінюєш своє тіло?! Чи відомо тобі, що ти щорічно повністю відновляєш його подібно до того, як вранці і ввечері змінюєш свій одяг?! Точніше, щороку і навіть кожен день частина елементів твого тіла гине, а на зміну їм приходять подібні. Ти про це зовсім не думаєш, тому як голова твоя порожня. Якби ти міг думати, то не заперечив Воскресіння, тисячі прикладів якого постійно відбуваються в світі! Сходи до лікаря – хай він вилікує твою голову!

Знай, мій дорогий брате! Подивися на нерозумність і дурість нафсу. Виховуючись одним Незалежним і Мудрим Господом і знаючи, що він (нафс) є Його рабом і творінням, бачить, що знаходячи образ загального правила, що діє по відношенню до всіх одиниць, видів і родів. І з огляду на обмеженість цього світла, все це удостоюється згоди і підтвердженню на ділі, у зв’язку з чим нафс потрібно було б знайти переконаність і впевненість в цій істині, що стала законом і правилом. Однак, нафс вважає заповнювати все навколо проявами імен (хоча і сам він є частиною цього прояву) можливістю укриття і ознакою упущення, немов над нафсом немає контролюючого його станів. І сам себе, в скоєних діях, бачить прихованим هو «Хува» («Він»). Приписуючи широту проявів неможливості, а велич – небуття, своєю вигадкою змушує засоромитися навіть диявола.

Знай, мій дорогий брате! Стражденний і неспокійний нафс, перебуваючи в сумнівах, не вдається до надії і не погоджується з визначеною йому долею. Тим часом, подібно до того, як встановлені і зумовлені схід і захід сонця, схід і захід людини і вся її доля записані пером Приреченності на її лобі. І навіть якщо вона вдариться головою об камінь, то вона розіб’є його, а запис не зітреться!

До того ж, нехай він твердо знає, що людина не здатна врятуватися втечею за межі небес і землі, повинна з любов’ю задовольнятися пануванням (рубубіят) Творця всього сущого.

Знай, мій дорогий брате! Якщо творець якоїсь речі буде знаходитися всередині неї, то між ними знадобиться повна відповідність і взаємозв’язок. Число ж творців має буде зрівнятися з числом творінь, що абсурдно і неможливо. У такому випадку, творець не може перебувати всередині творіння.

Наприклад, книга, розмножувана в друкарні, в будь-якому випадку пишеться пером якоїсь людини. Візерунки і букви цієї книги з’являються не з неї самої. Також і писар не сидить всередині цього письмового твору. В іншому випадку порядок буде порушений. Отже, візерунки будь-якого творіння не походять від нього самого – вони пишуться виключно пером могутності Всевишнього згідно визначеним Їм призначенням.

Знай, мій дорогий брате! У розуму є одна вельми вражаюча властивість: він має настільки «довгі руки», що часом охоплює весь Всесвіт, і навіть виходить за коло ймовірного, намагаючись втрутитися в найвищі кола. Часом же він тоне в одній краплі води, розчиняється в одній частці, втрачається посеред чогось незначного.

Разом з тим, у що б він не був занурений, все існування він вважає обмеженим цією річчю. І в яку б точку він не увійшов, хоче забрати з собою туди весь світ.

Знай, мій дорогий брате! Якщо володіння і управління світом або буттям будуть знаходитися в твоїх руках, то з огляду на вантаж складнощів, пов’язаних з турботою, збереженням і страхами, тобі не вдасться насолоджуватися благами, і тебе охопить постійне занепокоєння за забезпечення всім необхідним і за збереження наявного. Але ж ті блага знаходяться під зобов’язанням Щедрого Благодійника, і твоя справа полягає в тому, щоб їсти і пити з тієї скатертини дарів і дякувати. У подяки немає ніякої складності. Навпаки, вона збільшує насолоду від благ, бо дякувати значить бачити в дарах дарування. Усвідомлення дарування усуває страждання, які виникають в результаті зникнення дарів. Адже оскільки дар є зникаючим, то Істинний Дарувальник не залишить його місце порожнім – Він заповнить його схожим даром, і ти отримаєш задоволення від поновлення.

Так, благородний аят

و اخر دعويهم ان الحمد لله رب العالمين

«Їхнім закликом там буде: «Слава Тобі, Аллаг!»; там вітатимуть їх словами: «Мир!»; кінцем їхніх закликів буде: «Хвала Аллагу, Господу світів!» (Коран 10:10)

вказує на те, що хвала є справжньою насолодою, тому що вона показує в плоді дару дерево дарування. За допомогою цього усувається страждання, що виникає в результаті думок про зникнення дару. Адже на дереві є багато плодів, і якщо піде один, то на його місце прийде інший. Отже, хвала – справжня насолода.

Знай, мій дорогий брате! Зовнішня інформація, тобто інформація, що отримується ззовні, здалеку, не може бути позбавлена підозріливості та настанов (васваса). Що ж стосується інформації суб’єктивної, внутрішньої (заснованої на інтуїтивному пізнанні), то вона вільна від сумнівів і вигадок. Виходячи з цього, погляд повинен бути спрямований від центру до окружності, зсередини-назовні.

Знай, мій дорогий брате! Під дією цієї порочної цивілізації, що перетворила земну кулю в одне село, завіса безпечності стала набагато товща. Усунення її вимагає величезної старанності. А також, в душі людства відкрилося дуже багато вікон, звернених до дольмему світу. Закрити їх вдасться лише тим, хто удостоїться милості Аллага.

Знай, мій дорогий брате! Єдина частинка за допомогою відображення здатна увібрати в себе величезне Сонце, проте з точки зору обсягу не може вмістити і двох крихітних часток. Виходячи з цього, подібно до крапель дощу, що містять сонячне відображення, частинки і складні (складені) творіння Всесвіту, з точки зору прояву і відображення, можуть удостоїтися сяйв одвічної Світлої могутності, що спирається на знання і волю. Однак, якась частка клітини очей не може бути джерелом могутності, свідомості та волі, явно впливає на нерви, вени і артерії. Згідно вимогам дивної творчості, упорядкованих візерунків і тонкої мудрості, кожна проста і складна частка, через творіння у Всесвіті повинна бути або джерелом властивостей Божественної природи всеосяжних і абсолютних якостей, або ж відбивачем проявів одвічного Сонця, яке володіє цими якостями.

У першому випадку міститься стільки ж дурниць, скільки існує частинок. Виходячи з цього, кожна частка, постановляючи, що вона не в силах нести тягар того величезного вантажу, оголошує своє свідоцтво: «Творець (аль-Муджід), Творець (аль-Халік), Господь (ар-Раббі), Господар (аль– Малик) і Вседержитель (аль-Каййум) – тільки Аллаг!». А також, кожна частка, кожне складне (складене) творіння, своїми різноманітними мовами і вказівками, читає наступний бейт:

عباراتنا شتى و حسنك واحد و كل الى ذاك الجمال يشير

«Якщо наші слова і різні, то Твоя краса одна. І всі ці слова вказують на неї».

Так, кожна буква однією стороною вказує на своє існування, але багатьма сторонами вказує на існування свого писаря і свого творця. Так, تامل سطور الكائنات فانها § من الملا الاعلى اليك رسائل

«Уважно прочитай рядки Всесвіту, адже вони – листи, відправлені тобі з вищого світу»

Знай, мій дорогий брате! Є багато речей, подібних склу, воді, повітрю, світу Місаль, Духу, розуму, уяви, часу і так далі, які удостоєні прояву відображень. Відображення непрозорої, добротної матерії є мертвими і відокремленими від об’єкта відображення, тому що вони інші, відмінні від нього і позбавлені його властивостей. Відображення створінь, що світяться невіддільні від об’єкта відображення і мають його властивості. Виходячи з цього, якби Аллаг надав тепла Сонцю життя, наділивши його світло розумом, а кольори його світла – почуттями, то відображення Сонця, що знаходиться в твоєму дзеркалі заговорило б з тобою. Це тому, що коли воно з’явилося у відображенні, з ним з’явилися його тепло, світло і кольори. З теплом воно знайшло б життя, зі світлом стало б розумним, а з квітами почало б відчувати. Ставши таким, воно могло б говорити з тобою. Виходячи з цієї таємниці, Високоповажний Посланник (мир йому і благо) одночасно обізнаний про все читає для нього благородний Салават.

Знай, мій дорогий брате! Фрази «СубханАллаг» і «Альхамдуліллях» побічно описують Аллага такими якостями, як Велич (Джаляль) і Краса (Джамаль). Фраза «СубханАллаг», що містить у собі якість «Велич» (Джаляль), говорить про те, що раби і створення далекі від Аллага. Фраза «Альхамдуліллях», що вбирає в себе якість «Краси» (Джамаль), Вказує на те, що Аллаг близький до рабів і створінь Своєю милістю. Наприклад, у Сонця є дві звернені до нас сторони, одна з яких – близькість, а інша – віддаленість. З точки зору близькості, воно дає нам світло і тепло, а з точки зору віддаленості, воно залишається чистим від людської шкоди. У зв’язку з цим, людина для Сонця може виступати тільки об’єктом впливу. Бути суб’єктом, тобто впливати, вона не може.

Так само, але не вдаючись до уподібнення (биля ташбіх), в тому сенсі, що Аллаг близький до нас Своєю милістю, ми Його славимо (тахмід), а з точки зору того, що ми від Нього далекі – прославляємо (тасбіх). Тому, дивлячись на близькість Його милості, вихваляй Його (тахмід); дивлячись ж на свою від Нього віддаленість – хай прославляє (тасбіх). Але не плутай ці два положення і не змішуй ці два погляди, щоб не збитися з істини і з прямого шляху. Однак же, не змішуючи і не плутаючи їх, ти можеш як міняти, так і об’єднувати ці положення і погляди. Так, фраза «СубханАллагу ва біхамдіхі» об’єднує в собі обидва цих становища.

Знай, мій дорогий брате! Є чотири обставини, через які потрібно не справою, а серцем відректися від цього світу.

1) Життя цього світу, будучи короткочасним, рухається до заходу і швидко зникає. Біль зникнення знищує насолоду зустрічі.

2) Задоволення цього світу схожі на отруйний мед. У міру насолоди збільшується і біль.

3) Очікує тебе могила, до якої ти стрімко рухаєшся, не прийме в подарунок красиві речі та насолоди цього світу, тому що речі, які мирські люди вважають красивими, там огидні.

4) Порівняння однієї години перебування серед ворогів і шкідливих комах з багаторічним перебуванням в зборах друзів і великих людей подібно порівнянню між цим світом і могилою. Разом з тим, Аллаг закликає відмовитися від однієї години насолод, щоб ти міг роками відпочивати серед друзів. У такому випадку, поки тебе не повели пов’язаного і закутого в кайдани, відповідай на заклик Аллага.

Пресвятий Аллаг (ФасубханАллаг)! Милість і щедрість Аллага до людей настільки велика, що дане Їм на час майно Він купує у них за велику ціну, увічнює його і оберігає. Якщо людина, присвоївши це майно, не продасть (не посвятила) його Аллагу, то потрапить у велику біду, так як їй доведеться взяти його під свою відповідальність. Однак, сил для такої відповідальності у неї недостатньо. Якщо вона звалить його на себе – надірветься; якщо візьме руками, то воно вислизне, бо його не втримати. Зрештою, воно марно пропаде, залишивши у спадок лише гріхи .

Знай, мій дорогий брате!

و عينى قد نامت بليل شبيبتى § و لم تنتبه الا بصبح مشيب

Цей вірш, який говорить про те, що «Під час моєї молодості, схожої на ніч, очі мої спали. Прокинувся я лише на світанку старості», відноситься і до мене, тому що в молодості я вважав, що досяг найвищих вершин пробудження. Зараз же розумію, що те пробудження таким не було – воно було лише знаходженням в самому глибокому колодязі сну. Виходячи з цього, просвіта та пробудження, якими пишаються «цивілізовані», повинні бути віднесені до розряду пробуджень моєї молодості. Вони подібні до того, хто уві сні, немов прокинувшись, розповідає людям про своє сновидіння. Тим часом, це його пробудження уві сні вказує на те, що сон перейшов з легкої стадії в глибоку. Такий сплячий подібний мертвому. Так як же він може пробудити сплячих людей?!

О, сплячі, які вважають себе здоровими! Чи зближуєтесь з «цивілізованими», проявляючи терпимість і поблажливість в релігійних справах, або уподібнюючись їм! Адже прірва між нами дуже глибока. Вам не вдасться заповнити її порожнечу. Ви або приєднаєтеся до них, або впавши в оману потонете у ній.

Знай, мій дорогий брате! У суті гріха – особливо тривалого – є насіння невіри (куфр), оскільки продовжуєте той гріх та звикаєте до нього. Потім він закохується в нього, набуває пристрасті й доходить до того, що стає не в змозі від нього відмовитися. Згодом він починає бажати, щоб той гріх було неможливо покарати. Якщо цей стан триватиме, то почне проростати насіння невіри. Зрештою, він починає заперечувати і покарання, і місце покарання. Також, відчуває від гріха сором, стверджуючи, що цей гріх не є гріхом, він заперечує навіть ангелів, які знають про його гріх. Через цей сильний сором він бажає навіть того, щоб не настав День Суду. Якщо ж знайде найпростіший сумнів, що заперечує Судний День, то вважатиме його величезним доказом. У результаті, серця тих, хто не покаявся і не відрікся від гріха, чорніють і гинуть. Так збереже тебе від цього Аллаг!

Знай, мій дорогий брате! Зараз ти почуєш деякі сяйва, що стосуються чудес (і’джаз) і красномовства (балягат), що чудово викладає Коран, роз’яснено в моєму творі «Сяйво».

1) У читанні Корану присутня висока милозвучність. Він легкий для мови.

2) Він володіє найбільшою бездоганністю; його слова і зміст – бездоганні.

3) Між аятами є велика зв’язаність і згуртованість: вони, спираючись один на одного як в цегляному будинкові, захищають будівлю Корану від землеструсів.

4) Аяти не є чужими один для одного. Вони прекрасно співвідносяться, є взаємодоповнюючими і допомагають один одному.

5) Не дивлячись на те, що Коран посилається частинами і в різний час, його аяти настільки взаємопов’язані, нібито він посланий цілком і відразу.

6) Не дивлячись на те, що причини дарування були різними, через міцну узгодженість причина нібито єдина.

7) Хоча він відповідає на різні повторювані питання, через його абсолютні єдність і гармонію питання нібито одне.

8) Хоча він викладає різні, численні події, його досконала впорядкованість створює враження, що мова йде про одну й ту ж подію.

9) Стиль і склад його послання, званий «Божественною поблажливістю», близький до розуміння співрозмовникам.

10) Хоча він звертає свої слова до всіх людей – до людей в цей світ в різні часи і в різних місцях, виклад його настільки легкий, немов звернено лише до одного співрозмовника.

11) Повторення, використовувані для досягнення цілей настанови, служать в якості закріплення і затвердження. Разом з тим, ці повтори не завдають шкоди і не псують задоволення. Повторюючись, вони пахнуть подібно мускусу.

12) Коран – сила і їжа для сердець, ліки для душ. Повторне харчування збільшує силу. Оскільки з повторенням він стає більш звичним і близьким, насолода зростає.

13) Людина в своєму матеріальному житті кожну мить потребує повітря, постійно потребує води, щодня потребує їжі і щотижня – є потреба у світлі. Їх повторення, по суті є повторенням в собі, потрібне через відновлення потреби. Так само і щодо духовного життя: людина має потребу у всіх видах потреб, згаданих в Корані. В одних видах – таких, як «ХувАллаг» – кожну мить, тому що ними дихає душа; в інших – періодично, а в деяких інших – постійно… Так ось, Коран використовує повторення, виходячи з потреб душі і серця. Наприклад, «Бісміллах», що живить серце і душу подібно чистому повітрю, виходячи з частої потреби повторюється в Корані багаторазово.

14) Повторення таких подій, як історія Муси (мир йому), вказує на вміст у них великих правил.

Висновок: Коран – це і поминання (зікр), і роздум, і мудрість, і знання, істина, і шаріат, і зцілення для сердець, і керівництво для віруючих, і милість для всіх.

Знай, мій дорогий брате! Дивний стан людської природи такий, що під час безпечності людина плутає між собою функції почуттів і органів. Наприклад, якийсь божевільний, сплутавши функції очей і рук, бачачи що-небудь у висоті своїми очима, простягає до цього руку. У зв’язку з тим, що його руки розташовані поблизу від очей, він вважає, що вони можуть робити те ж, що і очі. Так само і безтурботна людина, не здатна навести найпростіший, елементарний порядок щодо себе самої, за допомогою гордині й уяви деспотично простягає руки до діянь Аллага.

Ще один дивний стан людської природи такий: якщо між людьми і є зовнішні відмінності, то вельми несуттєві. Однак духовно і внутрішньо різниця між ними настільки ж велика, як між Cонцем і його часткою. Тим часом, інші живі істоти не такі. Наприклад, душа риби і душа птиці дуже близькі за цінністю. Найменша подібна найбільшій. Це так, оскільки сила душі людини є необмеженою. Егоїзм опускає людину настільки низько, що зрівнює з часткою, а покора Всевишньому піднімає настільки високо, що робить її «сонцем двох світів» (подібно до високоповажного Мухаммада (мир йому і благо).

Знай, мій дорогий брате! Основа речей – вічність, а не відхід у небуття. Навіть такі швидко зникаючі речі, як слова, фрази і образи, що йдуть, як ми думаємо, в небуття, не зникають. Вони, лише змінивши форму і стан, зберігаються в певних місцях і рятуються від абсолютного небуття. Сучасна наука якщо і пізнала цей секрет, то з неповною ясністю. І в той же час, вона допустила помилку і надмірність, ухваливши: «У світі немає абсолютного небуття – є тільки з’єднання і розпад». Адже в світі існує з’єднання за допомогою створення, розкладання з дозволу Аллага, створення з нічого і знищення по волі Аллага .

يفعل الله ما يشاء و يحكم ما يريد

«Аллаг вершить те, що забажає, і велить все, що забажає»

Знай, мій дорогий брате! Могила – це двері, відкриті в Інший світ. Їх зворотня сторона – милість, а зовнішня – страждання. Всі друзі і улюблені знаходяться за цими дверима. Чи не настав час і тобі приєднатися до них? Хіба тобі не хочеться відвідати їх? Так, час підійшов. Щоб очиститися від скверни цього світу, необхідно зробити повне омовіння. Інакше ж, твоє спаплюження викличе у них огиду.

Якби Імам Раббані Ахмед Фарук був сьогодні живий і якби прийшло запрошення відвідати його в Індії, то незважаючи на всі труднощі і небезпеки, я відправився б його відвідати. Виходячи з цього, по той бік могили живе «сонце двох світів», в Євангелії називається Ахмедом, в Торі зване Ахьяда, а в Корані Мухаммадом, навколо якого знаходиться мільйон подібних Ахмед Фаруку особистостей. Чому ж ми не поспішаємо відвідати їх?! Відмова від цього – велика помилка.

Необхідно звернути увагу на наступні основи.

1) Якщо людина буде рабом Аллага, то все їй буде покірно. В іншому випадку все буде проти неї.

2) Все визначено. Будь задоволений своєю долею, щоб знайти спокій.

3) Все майно належить Аллагу. Тобі воно довірене на час. Увічнивши це ввірене майно, Він збереже його для тебе. Якщо ж воно буде ночувати з тобою, то марно пропаде.

4) У тому, що недовго, насолоди немає. Ти схильний до тліну, твій світ схильний до тліну, світ всіх людей і нинішній вигляд Всесвіту схильні до тліну. Все це, подібно до секунди, хвилини, години і дню, слідуючи один за одним, рухається до зникнення.

5) Якщо ти не зробив нічого, що врятувало б тебе в іншому світі, то не додавай значення тому, що залишається в світі тлінному.

Знай, мій дорогий брате! Послухай, яка користь від трьох священних фраз «СубханАллаг», «Альхамдуліллях» і «Аллагу Акбар», і в яких випадках вони вживаються.

1) Людина, що володіє живим серцем, дивлячись на Всесвіт і спостерігаючи, особливо, за незбагненними для її розуму Божественними «маневрами», виконуваними в [небесному] просторі, дивується. Отже, вогонь, що виник в душі від подиву і потрясіння, можна погасити лише випивши чисту воду, що спливає зі слів «СубханАллаг».

2) Цей же чоловік, висловлюючи задоволення, отримане ним від насолоджень та благ, бачить в них дарування, а в даруванні – дарує блага, що є хвалою і подякою. Бажаючи продовження благ і збільшення насолод, він вимовляє «Альхамдуліллях» і глибоко зітхає подібно людині, яка знайшла скарбницю благ.

3) Цей же чоловік, бачачи дивовижні витвори і вражаючі дії, які його розум не здатний осягнути, вимовляє «Аллагу Акбар» і знаходить спокій. Адже їх Творець більш великий, і для Нього нескладно створювати їх і управляти ними.

Знай, мій дорогий брате! Людина своїми гріхами не шкодить Аллагу – Вона завдає шкоди лише самій собі. Наприклад, в реальності, насправді у Всевишнього Аллага немає товариша, щоб, увійшовши в його групу, можна було б втрутитися в Його володіння і творіння. Людина лише представляє товариша у своїй порожній голові, тому що в реальності місця товаришеві немає. В цьому випадку цей дурень своїми ж руками руйнує свій будинок.

Знай, мій дорогий брате! Аллага досить для того, хто на Нього уповає. Оскільки Аллаг абсолютно досконалий, то Він любов за своєю суттю. І оскільки Аллаг є Творцем і Необхідно сущим, то в близькості до Нього є світло існування, а на віддалі – морок небуття.

Аллаг – Той, до Кого вдаються за допомогою і порятунком втомлені від життя душі, для яких тісний цей світ і яким остогидли прикраси земного життя.

Аллаг – Вічний, і лише завдяки Його вічності цей світ знаходить вічність.

Аллаг – Істинний Власник. Він забирає твоє майно, щоб зберегти його для тебе.

Аллаг – Багатий і Дарує багатство; ключі від усього знаходяться у Нього. Якщо людина буде щирим рабом Аллага, то Всесвіт, що належить Аллагу буде немов і його володінням.

Знай, мій дорогий брате! Розумна людина не буде радіти тому, що знайшла в цьому світі, і не буде сумувати про те, що втратила. Адже цей світ – тимчасовий, і людина в цьому світі недовговічна. Ти також являєшся подорожнім. Подивися: зоря старості піднялася над твоїми скронями. Більше половини твоєї голови обернулося білим саваном. Хвороби ж, які мають намір оселитися в твоєму тілі, є провісниками смерті. Разом з тим, на тебе чекає вічне життя. Спокій і задоволення вічного життя залежать лише від праці і старанності життя. Ти ж зовсім не відаєш про вічне життя. Прокинься перш, ніж тебе розбудить агонія смерті!

Знай, мій дорогий брате! Якщо ти вважаєш, що Аллаг тобі відомий і пізнаний тобою, Він буде невідомим і відкинутим, оскільки це відоме є лише звичним звичаєм, проходженням почутому. Це не здатне навчити істині. Разом з тим, зміст, що спадає на думку в результаті цього, не дає пізнати абсолютні якості Всевишнього, а служить лише приводом для міркування. Однак, якщо розглядати Всевишнього як існуючого, але невідомого, то промені пізнання Аллага почнуть пробиватися. Таким чином неважко буде пізнати Володаря всеосяжних абсолютних якостей, що проявляються у Всесвіті.

Знай, мій дорогий брате! Кожне з Прекрасних Імен Аллага в загальному вигляді вбирає в себе інші Імена (так само, як світло вбирає сім кольорів). До того ж, кожне з Імен є як доказом для всіх інших Імен, так і висновком для кожного з них. Значить, Прекрасні Імена, подібно до дзеркала, показують один одного. Виходячи з цього, їх можна читати як порівняння, що призводять до висновків або як висновки, засновані на доказах.

 تضرع ونياز

الهى لازم على ان لا ابالى و لو فات منى حياة الدارين و عادتنى الكائنات بتمامها اذ انت ربى و خالقى و الهى اذ انا مخلوقك و مصنوعك لى جهة تعلق و انتساب مع قطع نهاية عصيانى و غاية بعدى لسائر روابط الكرامة فاتضرع بلسان مخلوقيتى يا خالقى 0 يا ربى يا رازقى يا مالكى يا مصورى 0 يا الهى اسئلك باسمائك الحسنى و باسمك الاعظم و بفرقانك الحك يم و بحبيبك الاكرم و بكلامك القديم و بعرشك الاعظم و بالف الف قل هو الله احد ارحمنى يا الله يا رحمن يا حنان يا منان يا ديان اغفرلى يا غفار يا ستار يا تواب يا وهاب اعف عنى يا ودود يا رؤف يا عفو ياغفور 0 الطف بى يا لطيف يا خبير يا سميع يا بصير و تجاوز عنى يا حليم يا عليم يا كريم يا رحيم اهدنا الصراط المستقيم يا رب يا صمد يا هادى جد على بفضلك يا بديع يا باقى يا عدل يا هو احى قلبى و قبرى بنور الايمان و القران يا نور يا حق يا حى يا قيوم يا مالك الملك يا ذا الجلال و الاكرام يا اول يا اخر يا ظاهر يا باطن يا قوى يا قادر يا مولاى يا غافر يا ارح م الراحمين اسئلك باسمك الاعظم فى القران و بمحمد عليه الصلاة و السلام الذى هو سرك الاعظم فى كتاب العالم ان تفتح من هذه الاسماء الحسنى كواة مفيضة انوار الاسم الاعظم الى قلبى فى قالبى و الى روحىفى قبرى فتصير هذه الصحيفة كسقف قبرى و هذه الاسماء ككوات تفيض اشعة شمس الحقيقة الى روحى الهى اتمنى ان يكون لى لسان ابدى ينادى بهذه الاسماء الى قيام الساعة فاقبل هذه النقوش الباقية بعدى نائبا عن لسانى الزائل

اللهم صل و سلم على سيدنا محمد صلاة تنجينا بها من جميع الاهوال و الافات و تقضى لنا بها جميع الحاجات و تطهرنا بها من جميع السيئات و تغفر لنا بها جميع الذنوب و الخطيئات يا الله يا مجيب الدعوات اجعل لى فى مدة حياتى و بعد مماتى فى كل ان اضعاف اضعاف ذلك الف الف صلاة و سلام مضروبين فى مثل ذلك و امثال امثال ذلك على سيدنا محمد و على اله و اصحابه و انصاره و اتباعه واجعل كل صلاة من كل ذلك تزيد على انفاسى العاصية فى مدة عمرى و اغفرلى و ارحمنى بكل صلاة منها برحمتك يا ارحم الراحمين امين

* * *